Odpowiedzi z Gminy w sprawie “zadymiarza”

Tak jak obiecaliśmy Państwu w tym artykule, przypomnieliśmy się z prośbą o wsparcie w sprawie “zadymiarza” do instytucji, programów telewizyjnych i nawet klubów politycznych. Do dzisiaj otrzymaliśmy dwie odpowiedzi.

Pierwszą przedstawiamy odpowiedź otrzymaną od Pana Radnego Grzegorza Parszuto, który w gminie jest Przewodniczącym Komisji Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego i Ochrony Środowiska. Z przykrością jednak stwierdzamy, że nie zawiera ona odpowiedzi jakich oczekiwaliśmy na zadane przez nas pytania, które brzmiały:

“Panie Radny oraz Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego i Ochrony Środowiska – prosimy o informację:

  1. co Pan zrobił w celu wyeliminowania problemu*?
  2. Co Pan zamierza zrobić, aby problem* wyeliminować?”
http://www.ekozieglowy.pl/wp-content/uploads/2019/12/GrzegorzParszuto-odpowiedź-e-Koziegłowy.pdf

Drugą odpowiedź otrzymaliśmy od Działu Marketingowego Akwen. Zdawaliśmy sobie sprawę, że Akwen nie ma możliwości pomóc mieszkańcom w tej sprawie, dlatego dziękujemy za przesłanie odpowiedzi.

“Szanowni Państwo, temat wskazany przez Państwa jest nam bardzo dobrze znany. Oddychamy tym samym powietrzem i ubolewamy, gdy nieprzyjemne zapachy dymu i trujące substancje w nim zawarte docierają w okolice naszych obiektów. Nie posiadamy jednak narzędzi i kompetencji, aby wpłynąć na stan powietrza w Gminie Czerwonak. Podejmujemy szereg działań w celu ochrony środowiska, m.in ograniczamy użycie plastikowych opakowań jednorazowe na naszych imprezach zastępujące je rozwiązaniami ekologicznymi (biodegradowalne naczynia), propagujemy ideę zero waste podpisując porozumienie w celu postawienia Givebox’a tj. szafy na niepotrzebne rzeczy, będziemy pozbywać się jednorazowych siatek na pływalni, ale z pewnością te działania nie wpłyną na emisję zanieczyszczeń. Pozostaje nam trzymać kciuki za urzędników, w tym Wydział Ochrony Środowiska, aby pozbyć się uciążliwego dla nas wszystkich problemu.

Państwa wiadomość przekażemy do Wydziału Dialogu Społecznego, bo tylko w ten sposób wzmocnić prośby o dalsze działania.

Z poważaniem, Dział Marketingu AKWEN “